טיפול יעיל בכינים

בהתאם לגילו של ילדך, ישנן מספר אפשרויות לטיפול יעיל בכינים. חלק מהטיפולים עובדים מהר יותר מאחרים, אבל לכולם יש את אותה מטרה: להיפטר מהכינים לתמיד.

מהו הטיפול היעיל ביותר לכינים?

להיפטר מכינים יכול להיות מסובך. יש כמה מוצרים בחוץ, אבל כולם עובדים אחרת. הטיפול הטוב ביותר הוא טיפול בטוח ויעיל.

כינים הן חרקים אפורים קטנים וחיוורים הניזונים מדם מהקרקפת. הם חיים רק על ראשים אנושיים ובדרך כלל מועברים מאדם אחד לאחר דרך מגע ראש בראש. אם נחשפתם לכינים, סביר להניח שתבחינו בקשרי לימפה מוגדלים בצוואר ובקרקפת מגרדת.

כדי לטפל בכינים, תצטרך ליישם מוצר, שיהרוג את הכינים החיות. תרופות אלה נקראות גם פדיקוליצידים. הפעל את המוצר בהתאם להוראות שעל התווית.

אם יש לך ילד עם כינים, תהיה להם קרקפת מגרדת ואולי גם בלוטות לימפה מוגדלות בצוואר. זוהי אינדיקציה של שריצה פעילה ויש לטפל בו באופן מיידי.

בנוסף, לילד שלך יהיה חום. כינים התפשטו במהירות. המרכז לבקרת מחלות ממליץ לא להשתמש בשמפו נגד כינים.

אתה צריך לבדוק את כל בני המשפחה שלך וקשרים ביתיים קרובים לכינים. אם יימצאו כינים, טפל בהם ובבני ביתך.

כדאי שתבדוק גם אם יש דברים. אם הם נמצאים, הסר אותם על ־ ידי סגירה לאחור או שימוש בקומבינציה מיוחדת.

יעילות הטיפול בכינים

פדיקולוזיס קפאיטיס (באנגלית: Pediculosis Capitis) הוא מחלה הנגרמת כתוצאה משריפת כינים. מצב זה עלול לגרום למבוכה חברתית ולבעיות פסיכולוגיות.

יש כמה אפשרויות טיפול בטוחות ויעילות זמינות. אלה כוללים הכנות ללא מרשם ותרופות מרשם. אם יש לך שאלות או חששות, התייעץ עם הרופא שלך.

ישנם כמה שמנים טבעיים שהוכחו כיעילים בטיפול בכינים. אולי שמעת על שמן עץ תה, שמן זית, שמן מלליוקה ושמן ניאם. כל השמנים האלה יכולים לשמש לטיפול בכינים. עם זאת, ישנם גם סיכונים הקשורים לשימוש בשמנים אלה.

כדי לטפל בשריצת כינים פעילה, עליך להסיר את הכינים. ניטס הם מבנים קטנים דמויי ביצים שמושקעים על השיער על ידי נקבת הכוורת. הם מתחברים קרוב לקרקפת עם דבק דמוי דבק. ניטס בוקע בערך שבוע לאחר שהונח. אתה יכול להסיר ניטס ביד או עם מסרק ניט.

ניתן גם לטפל בכינים בעזרת תערובת של שמן זית וחומץ. תחיל את התערובת על כל קווצת שיער. השאר את התערובת על במשך שמונה שעות. זה יחנוק את הכינים ויאפשר להם למות.

כדאי שתנסה גם להשתמש במסרק או בקומבינציה עדינה של שן. זוהי אחת משיטות הטיפול היעילות ביותר לכינים.

האם טיפול אחד מספיק על מנת להיפטר מכינים?

תלוי בכמה כינים יש לך, אולי תצטרך לטפל בהם פעמיים. למרבה המזל, טיפולים לכינים זמינים מעבר לדלפק ועם מרשם. עם זאת, לא כל המוצרים עובדים באותה צורה, אז חשוב לקרוא את ההוראות שעל התווית.

כדי להתחיל בתהליך, עליך לחפוף את שיערך במים חמים. זה יהרוג את הכלבים. ניטס הן ביצים זעירות שהטילה הנקבה הבוגרת. אולי לא רואים אותם, אבל הם דבוקים לשיער שלך ליד הקרקפת. אתה יכול להשתמש במסרק כדי להסיר אותם.

אתה צריך גם לשטוף את כל כלי הטיפול בשיער שלך במים חמים. עליך גם לרחוץ את המגבות, המצעים והציפיות. אם אי אפשר לשטוף את הפריטים האלה, שימי אותם בשקיות פלסטיק במשך שבועיים.

טיפול שני כמעט תמיד צריך שבעה עד תשעה ימים אחרי הראשון. חשוב לעקוב אחר ההוראות על האריזה כדי לוודא שהנימפות החדשות שלך יהרגו.

הדרך הטובה ביותר למנוע כינים היא לא לשתף את החפצים האישיים שלך. כינים מפוזרות על ידי מגע ראש בראש קרוב. לכן אל לך לחלוק כובעים, מברשות שיער או ציפיות עם אנשים אחרים. באופן דומה, אל לך לחלוק בובות עם ילדים אחרים.

המרכז לבקרת מחלות לא ממליץ לטפל בחיות מחמד בתור כינים. עם זאת, אתה צריך להתייעץ עם הרופא שלך אם אתה חושד שהילד שלך יש כינים.